بهترین جملات یوهان کرایف
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
بهترین جملات یوهان کرایف
تاریخ : جمعه 6 فروردين 1395
نویسنده : RmZiRn

بهترین جملات یوهان کرایف

جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۸
 
1
یوهان کرایف

یوهان کرایف

یوهان کرایف به عنوان یک بازیکن، هواداران فوتبال در سراسر دنیا را به وجد می آورد، اما نقطه اوج یوهان کرایف و میراث او، از دوران مربیگری او در آژاکس (1985-1988) و بارسلونا (1988-1996) می آید.

نگاه منحصر بفرد او به آمادگی، تکنیک، مالکیت، و پست های فوتبال، تا ابد در یادها خواهد ماند. در این مطلب به بهترین جملات او که خود نشانگر نگاه عمیق و متفاوت او به فوتبال است، اشاره خواهیم داشت.

"به جهان نشان می دهیم که می توان یک بازیکن فوتبال بود و خوش گذراند. می توان خندید و لحظات فوق العاده داشت. من از زمانی می آیم که ثابت کرد فوتبال زیبا بسیار سرگرم کننده است، و علاوه بر آن، می توان با آن عناوین را بدست آورد".

"فوتبال همواره باید به طرز جذابی بازی شود. شما باید تهاجمی بازی کنید. باید مانند یک نمایش باشد".

"ارائه فوتبال زیبا بدون نتیجه گیری، نکته ای ندارد. نتیجه گیری بدون ارائه فوتبال زیبا، کسل کننده است".

"فوتبال ساده، زیباترین فوتبالی است که می توان تصور کرد. چند بار شده که یک پاس 40 متری دیده اید، در حالی که یک پاس 20 متری، کافی بود؟! راه حلی که به نظر ساده ترین می آید، در واقع، سخت ترین است".

"فوتبال بازی کردن، کار بسیار ساده ای است. اما ساده بازی کردنِ فوتبال، سخت ترین کاری است که می توان تصور کرد".

"من فکر می کنم بازیکنان باید قادر باشند در هر پستی بازی کنند. به همین خاطر اینقدر مهم است که همگی در زمان صحبت های تاکتیکی، به حرف های مربی گوش فرا دهند. حواس وینگر چپ نباید پرت باشد، وقتی مربی در مورد مدافع راست حرف می زند".

یوهان کرایف

"چرا نمی توانید یک تیم ثروتمند را شکست دهید؟ من که هیچگاه ندیده ام یک کیسه پول، گلزنی کند".

"همه مربیان در مورد حرکت کردن و بسیار دویدن حرف می زنند. من می گویم این حد از دویدن، ضروری نیست. فوتبالی ورزشی است که با مغز بازی می شود. شما باید بتوانید در بهترین زمان ممکن، در بهترین مکان ممکن حضور داشته باشید، نه خیلی زود و نه خیلی دیر".

"برای خوب بازی کردن، نیاز به بازیکنان خوب دارید، اما یک بازیکن خوب معمولا کارآمد نیست. او همواره می خواهد حرکات را زیبا تر از آنچه نیاز است، انجام بدهد".

"مهاجمین من تنها کافی است که 15 متر بدوند؛ مگر اینکه احمق باشند، یا خواب!".

"بارسا تیمی است که کمتر از همه می دود. آن ها همیشه صاحب توپ هستند. آن ها هستند که سرعت توپ را کنترل می کنند و مشخص می کنند در کدام منطقه بازی شود. تنها یک توپ وجود دارد، و تیمی که آن را داشته باشد، تصمیم گیرنده است".

"هر ضرری، منفعت های خودش را دارد".

"در تیم های من، دروازبان، اولین مهاجم، و مهاجم ها، اولین مدافع هستند".

"فقط یک لحظه وجود دارد که شما می توانید به موقع به آن برسید. اگر آنجا نیستید، یا دیر کرده اید، یا زود آمده اید".

"اگر صاحب توپ هستید، باید تا می توانید زمین را بزرگتر کنید. و اگر توپ را در اختیار ندارید، باید تا می توانید آن را کوچک کنید".

"بازیکنان کمی وجود دارند که بدانند وقتی یارگیری نشده اند، چه باید بکنند. پس هر از چند گاهی به بازیکن خود بگویید: او مهاجم خیلی خوبی است، اما نیاز به یارگیری با او نیست".

"من همیشه پرتاب های کنار زمین را انجام می دادم، زیرا اگر توپ را دوباره پس بگیرم، تنها بازیکنی هستم که یارگیری نشده ام".
یوهان کرایف
"تکنیک این نیست که بتوانی 1000 بار با توپ شعبده بازی کنی، هر کسی می تواند آن را با تمرین انجام دهد. با آن، می توانید در یک سیرک ثبت نام کنید. تکنیک، دادن پاس تک ضرب، با سرعت درست و روی پای مناسب هم تیمی است".

"بهترین بازیکن در هر پست را به تیم خود بیاورید. در نهایت شما بهترین 11 نفره دنیا را ندارید، بلکه 11 یک نفره برتر دنیا را در اختیار دارید".

"هر کسی می داند چطور فوتبال بازی کند، اگر پنج متر فضا در اختیارش قرار دهید!".

"از لحاظ آماری مشخص می شود که هر بازیکن حداکثر سه دقیقه توپ را در طول بازی در اختیار دارد. و، مهمترین نکته این است که یک بازیکن در طول آن 87 دقیقه که توپ را در اختیار ندارد، چه می کند. این چیزی است که مشخص می کند یک بازیکن، خوب است یا خیر".

یوهان کرایف

سایت ورزش 11، بصورت کاملا خصوصی فعالیت می کند و هیچگونه وابستگی به ارگان و یا سازمان دولتی ندارد، جهت حمایت از این سایت مردمی، ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ادبی , , ورزش , بارسا , ,
برچسب‌ها: مجله ی ادبی , سخنان ماندگار , یوهان کرایف ,
مطالب مرتبط با این پست
» به خدا عشق به رسوا شدنش می ارزد
» ﺩﻟﺨﻮﺷﻢ ﺑﺎ ﻏﺰﻟﯽ ﺗﺎﺯﻩ ﻫﻤﯿﻨﻢ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ
» سال ها جادوگری علی کریمی/گزارش تصویری
» صد و چند نکته فرهنگ شهروندی به زبان خیلی خیلی ساده
» چیزی به اندازه استحکام شخصیت مقدس نیست
» ضرب المثل ایرانی
» من وتو
» عکس نوشته های عاشقانه و احساسی
» ۲۰ انتقال گران‌قیمت تاریخ فوتبال+ تصاویر
» بیایید با فرهنگ شویم ! قسمت دهم
» داستان کوتاه/ زنجیر عشق
» داستان کوتاه / مولانا و شمس
» "حکایت یک ویرگول" از احمد شاملو
» داستان‌ کوتاه / هاچیکو ماجرای سگ دوست‌داشتنی
» قدرت باور ها
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-1
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-2
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-3
» دوچرخه‌سواران کوهستان تبریز+تصاویر
» خواندنی
» به کسی جسارت نکن...
» دشمن نکونام و دوست قلعه نویی را بیشتر بشناسید
» پیامک های مناسب برای تبریک "عید سعید فطر"
» کیلاً بغیر ثمنٍ لو کان له وعاء
» حراج گنج
» افسوس شدید استقلال برای از دست دادن این ستاره
» گرچه در پرسپولیس بودم، اما خونم آبی‌ست
» رمزگشایی صحبت های نکونام؛ توهم جواد یا افتادن پرده عریانی ژنرال!
» کوهنورد ایرانی دومین قله بلند دنیا را فتح کرد/ k2 زیر پای شهلایی
» معرفی ۱۰ گلزن اول تاریخ لیگ برتر
» آغاز لیگ 288 روزه تحت تاثیر زندانی میلیاردر/ کار قلعه‌نویی به دادستانی کشید!
» نیایش
» مرحوم حسین پناهی
» آمار فاجعه بار استيلي مقابل استقلال
» هفتم مرداد ماه سالروز کسب دومین ستاره آسیایی استقلال بود.
» آموزش شطرنج ، حرکات مهره ها و تکنیک های ابتدایی آن
» دلنوشته اي براي امام زمان (11)
» آخرین دانلود های کتاب p30download
» آخرین دانلود های صوت p30download
» پیام عاشقانه محبت آمیز تابستان ۹۳
» جملات الهام بخش و زیبا برای زندگی (20)
» حدیث روز/ پانزده نشانه آخر زمان در کلام رسول خدا(ص)
» دلنوشته ها
» دلنوشته های مهدوی001
» دلنوشته های مهدوی002
» آثار جمعی از هنرمندان
» مجموعه عکس های عاشقانه دوست داشتن 2014
» با شگفتی های وضو آشنا شوید + دانلود نرم افزار
» آثار و فواید "بسم الله الرحمن الرحیم" در تمامی امور + دانلود نرم افزار
» شاهنامه فردوسی را به تلفن هوشمند خود بیاورید + دانلود

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409